سرطان روده چیست؟

مجله پزشکی و سلامت

بررسی مقالات پزشکی

سرطان روده چیست؟

mm
مجله پزشکی و سلامت بررسی مقالات پزشکی

سرطان روده چیست؟

سرطان کولورکتال ( CRC ) , همینطور تحت عنوان سرطان روده و روده بزرگ شناخته می شود , ترقی سرطان از روده بزرگ یا این که روده بزرگ ( بخش هایی از روده بزرگ ) است . سرطان پرورش غیرطبیعی سلولهایی است که توان یورش یا این که گسترش به بقیه قسمتهای تن را دارا هستند . علامتها و علامت ها ممکن است شامل خون در مدفوع , تغییر و تحول حرکات روده , کاهش وزن و حس خستگی در تمام بازه باشد .

بیشتر سرطانهای کولورکتال به دلیل کارداران سالخوردگی و شیوه معاش , و تعداد پاره ای از موارد به دلیل اختلالات ژنتیکی مورد ای است . بقیه کارداران خطرزا شامل رژیم , چاقی , سیگار کشیدن و عدم کار بدنی است . عوامل رژیم غذایی که خطر را ارتقاء می‌دهد شامل گوشت قرمز , گوشت فرآوری شده و الکل است . استدلال خطر دیگر بیماری التهابی روده است که شامل بیماری کرون و کولیت اولسراتیو است . بعضی از اختلالات ژنتیکی موروثی که می‌توانند منجر سرطان روده بزرگ شوند شامل پولیپوزوم آدنوماتوز خانوادگی و سرطان روده بزرگ غیر پولیپ موروثی است . با این وجود , این قضیه مورد ها کمتر از 5 % مورد ها را نشان می‌دهد . غالبا تحت عنوان یک تومور خوش خیم , اکثر وقت ها به صورت پولیپ شروع میشود , که به مرور سرطانی می شود .


سرطان روده ممکن است با به دست آوردن مثال ای از روده بزرگ در طی سیگموئیدوسکوپی یا این که کولونوسکوپی تشخیص داده شود . این مورد بعداز تصویربرداری طبی برای تعیین میزان شیوع بیماری دنبال می شود . غربالگری برای دوری و کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان روده بزرگ موءثر است . غربالگری , با یکی روشهای متفاوت , از 50 سالگی تا 75 سالگی سفارش میشود . در طول کولونوسکوپی , در صورت یافتن , ممکن است پولیپهای کوچک برداشته شود . در صورتیکه پولیپ یا این که تومور بزرگی پیدا شود , ممکن است بیوپسی برای بررسی اینکه سرطان سرطانی است یا این که خیر صورت پذیرد . آسپرین و بقیه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی خطر را کاهش می دهند . با این وجود , به دلیل عوارض جانبی , به کارگیری همگانی آنها برای این خواسته پیشنهاد نمیشود .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 9 آبان 1398 | 1:13 | نویسنده : mm |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.